1. Cadrul legal
Conform Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta: Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele însoțitoare).
2. Exceptiile
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
b. În acord cu art.16 alin.(1) lit.e) din OUG nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, sunt exceptate de la dreptul de retur produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator (cu titlu exemplificativ: produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri, produse pentru igiena intimă, produse pentru copii și nou-născuți, articole pentru gravide, produse care intra in contact cu mucoasa umană, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie, enumerare care nu reprezintă o listă exhaustivă).
c. Furnizarea de bunuri sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere, furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid, furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar.
3. Exercitarea dreptului de retragere
• Consumatorul informeaza vânzătorul despre intenția de returnare a produsului , printr-o cerere la adresa de mail: contact@perfect-medical.ro, sau faceti click aici pentru formularul de retur.
• In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail detalii cu privire la solicitarea inaintata.
4. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
• Costuri suportate de catre cumparator:
o Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
• Costuri suportate de catre vanzator:
o Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
o Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
o Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
o Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.
Nota (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)
5. Rambursarea sumelor
• Rambursarea sumelor se va face in cel mult 15 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)
• Conform art. 24 punctele 2 si 3 , ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, vânzătorul va prelungi termenul in mod corespunzator.